Kreativ kommunikasjon handler om å bruke kreative verktøy og øvelser - men det handler også om å se på mulig endringspotensial i en bedrift. Yrkespedagogiske utviklingsprosjekter; hva har de felles? Jeg siterer fra Bjørg Johnsen, 1985:
Prosjektene skal være
Det skjer i disse dager spennende sammenslåing mellom ØKS og Delta Sarpsborg. Jeg møter i slutten av prosjektet ansatte fra begge bedriftene, og er nysgjerrig på om det er et ønske om å bruke virkemidler fra YPU i omstillingsprosessen.
Solkart fra SØT-modellen belyser felles problemer, og finne hvilke potensialer/ønsker som finnes. Dette blir videre tema for neste ukes samling som blir en kombinasjon av ressurskart/analyse/muligheter kombinert med kreative øvelser. Dagen avsluttes med et evalueringsskjema. Jeg bruker omtrent samme ordlyd som deltakerne på gården Skjeltorp får, for å se om det er forskjeller.
Jeg har gitt de frammøtte en utfordring til til 2.samling.
Hvilke lokaler egner seg best for et kreativt utviklingsarbeid?
Hvilke muligheter ligger det i byggets, rommenes eller stedets funksjon?
Hvilke positive muligheter finnes i Sarpsborg?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar