Hva handler denne bloggen om?

Denne bloggen ble igangsatt under studiet Kreativ kommunikasjon (HiAk)i 2009 og videreført under studiet Entreprenørskap i ledelse og undervisning NMH 2011.

tirsdag 17. november 2009

Prosjekt kreativ kommunikasjon emne 2

Min påstand er at ved å fokusere på den personlige veksten ansvarliggjøres individet og går i en indre dialog/utviklingsprosess som har høyere effekt enn om man gir oppgaver uten refleksjonsforankring (feks manuelt arbeid, fysisk arbeid, husflid osv) - simpelthen fordi det å bare følge en mal/oppskrift utelater en utfordring til den individuelle prosessen. Jeg vil i tråd med studiets grunntanke bruke kreative oppgaver, refleksjon og yrkespedagogiske utfordringer i et praksisprosjekt ved Grønt arbeid /APS.

Gården der arbeidet finner sted representerer allerede i dag et trygt sted for deltakerne. Jeg observerer at de som har kommet inn i miljøet trives. En uttrykte stor glede over å få forlenget tiltak med et halvt år: "Jeg hadde ikke noe fotfeste før jeg kom hit. Jeg har aldri hatt det bedre enn her."

Men er det mulig å øke deltakernes opplevelse av egen prosess, vekstmuligheter og oppvåkning som fokuserer på personlig vekst heller enn de manuelle oppgavene de ellers utfører?

Dette vil være sentrale spørsmål jeg vil drøfte i oppgaven som leveres i desember.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar