Hva handler denne bloggen om?

Denne bloggen ble igangsatt under studiet Kreativ kommunikasjon (HiAk)i 2009 og videreført under studiet Entreprenørskap i ledelse og undervisning NMH 2011.

tirsdag 6. oktober 2009

Kreativ kommunikasjon og kunst; møte malergruppen i Fetsund 13.10.


Målgruppen for studiet kreativ kommunikasjon er de som jobber med mennesker i en personlig utviklingsprosess, for eksempel mennesker på attføring og rehabilitering.
I studiet griper vi fatt i de eksisterende ressursene og lar mennesker komme i kontakt med egen kreativitet.
Kreativt uttrykk engasjerer de fleste uavhengig av sosial status og kultur. Kreative virkemidler kan åpne for nye ideer og engasjement,i lederutvikling så vel som i arbeid med marginaliserte grupper.

Og for meg selv var det en viktig motivasjon for å søke nettopp dette studiet; muligheten til egenutvikling og bedre forstå de kreative prosessene. Kan kreativ kommunikasjon brukes direkte som verktøy innen kreative yrker? Absolutt!

De erfaringene vi gjør gjennom øvelsene er nettopp å forsterke egen kreativitet og å øke selvforståelsen.

Derfor har jeg takket ja til til å holde et kurs i nærmiljøet i neste uke. En gruppe som kaller seg Malergruppens lille hjørne holder til i lokalene på Lund ved Fet Lenser og møtes jevnlig hver tirsdag har invitert meg til å gi informasjon og demonstrere noe om hva studiet innebærer. Jeg har en intensjon om å vise hvordan noen av øvelsene kan gi støtte til å overkomme prestasjonsangst, gi bekreftelse på egne evner og kanskje åpne opp for nye arbeidsformer.

Jeg gleder meg derfor til å ønske velkommen til malegruppen og andre interesserte - tirsdag 13.10 kl.18.30 på Lund i Fetsund. Husk malesaker!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar